Details

Liegeplatz: Gävle, Schweden

Benford 37 pilothouse ketch

SEK 330.000,-198011.50m | 3.80m | 1 x 1 x 90 PS / 66 kW

Steckbrief

Kategorie
Segelboote
Typ
Ketch
Kieltyp
Langkiel
Material
Stahlbeton
Typ
Gebrauchtboot
Zustand
sehr guter Zustand
Preis
SEK 330.000,- (ca. EUR 30.007,-)
Standort
Gävle, Schweden
Baujahr
1980

Abmessungen

Länge
11.50 m
Breite
3.80 m
Tiefgang
1.60 m
Gewicht
15000

Beseglung und Rigg

Groß-Segel
26 m²
Fock
15 m²
Genua
30 m²

Motor

Antrieb
Wellenantrieb D-Drive
Motor
Ford 2722
Steuerung
Radsteuerung
Motorleistung
1 x 90 PS / 66 kW
Motorstunden
2540
Brennstofftank
300 l
Treibstoff
Diesel

Einrichtung und Aufteilung

Anz. Kabinen
2
Anz. Kojen
5
Frischwassertank
295 l
Fäkalientank
40 l

Equipment

Bootszubehör
Anker, Autopilot, Backofen, Batterie, Batterieladegerät, Bug-Ankerwinde, Cockpit-Lautsprecher, Cockpittisch, Davits, Druckwasseranlage, Feuerlösch-Anlage, Feuerlöscher, GPS, Generator, Geschwindigkeitsmesser, Heizung, Inverter, Kocher, Kompass, Kühlbox, Landanschluss, Navigationsbeleuchtung, Radio, Rettungsinsel, Spüle, Teak Deck, Tiefenmesser, UKW-Funk, Unterwasseranstrich

Bemerkungen

Benford 37 pilothouse ketch
Built in 1980 at UBBAB boatyard in Uppsala, Sweden. Designed by Jay R Benford

Motorsailer with good sailing characteristics. With its wheelhouse it is comfortable to sail even in bad weather, the boat is course stable and very seaworthy.

Engine: Ford 2722 93hp in very good condition
Reverse: HSV Hurt 630
Hydraulic steering: Tennfjord

Equipment:
Refleks 5kw diesel stove waterborne and 7 convectors around the boat that spread the heat.
Isotherm cooler
Wallas safeflame kerosene stove
Double sinks
Pressurized water system with gray water tank
Toilet with septic tank
Shower
Mooring lines
30kg anchor
Maxwell Electric Windlass 60m chain 10mm link,
Victron energy poenix inverter 850w
Life raft 6 man viking self-righting
Extinguishing system in engine room
Davit and dinghy

Instruments:
Raymarine 9 inch plotter
Furuno Gps gp-50
Furuno 4300 echo sounder
Icom VHF
Vista Clear view screen
Autopilot not engaged
Tank gauge
Water gauge
Septic tank gauge

Rig and sails:
Wooden masts from T hörns boat building,
Standing rig changed to stainless steel in 2012,
Selden rigging screws,
Two Selden Furlex 300s,
6 Andersen winches,
6 Maroon sails from Syversen
Lazy jacks on main and mesan,

18mm teak deck

The boat was taken up on the slip in April 2025
Then everything was checked and all anodes were replaced and the bottom was painted,

Contact me with any questions.

Anbieter kontaktieren

Kontakt

Benford 37
Über das nachfolgende Formular können Sie dem/r Anbieter/in eine Anfrage zukommen lassen.
*Pflichtfelder

Weitere Informationen zu Datenschutz und Widerrufsrecht bei boat24.com

Ihre Anfrage wird von unserem Partner boat24.com an den Inserenten der Anzeige weitergeleitet.